Ambulans färd

Helgens matcher slutade båda i förlust. Fredagen borde vi ha vunnit, vi hade 70% av bollinnehavet. Söndagens match förlorade vi med 2-1, mot laget som är rankat nr 4 i nationen, 4!! Vi kan liksom tävla mot de bästa lagen i nationen! Helt sinnes. Det kändes riktigt bra i andra halvlek och vi spelade runt riktigt bra!
Ni som känner mig vet ju att jag har problem med kramper i alla möjliga muskler i kroppen. När jag var yngre hände det några gånger att jag fick fruktansvärda kramper i hela benen upp till midjan. Jag har varit hos en doktorer, men ingen vet riktigt varför detta händer, och jag vet att det inte är vätskebrist. I vilket fall, i fredags efter matchen, på väg mot omklädningsrummet ramlar jag ihop av värsta krampen i höger ben och rygg. Jag visste att det skulle gå över efter typ 30 min (som det brukade göra), men coach ville ringa en ambulans, så ambulansen kom. Japp, nu har jag fått åka ambulans för första gången. De gjorde massa prover på mig och ännu mer inne på sjukhuset. De försökte sätta in en IV på mig så jag kunde få dropp, men mina vener var tydligen för "hala" så de kunde inte sticka in nålen i venen. Gällande proverna så visste jag redan vad provresultaten skulle visa eftersom jag redan gjort dessa tester hemma. Allt var bra och efter två timmar på sjukhuset fick jag åka hem igen, med morfin och muskelavslappnande i kroppen. Coach, finaste Emma och Scottie väntade på mig medan de andra åkte hem med bussen. Utskrivet fick jag muskelavslappnande vilket jag ska ta efter matcher. 
Jag dricker nu ännu mera vatten och gatorade, nästan omänskligt mycket, för imorgon är det match och jag vill verkligen aldrig mer uppleva de där fruktansvärda kramperna i alla olika muskler i kroppen. Det räcker med vaderna. 
Just det, har även världens äckligaste skoskav. Här kommer bilder :D




Kommentarer
Postat av: Malin

Va i hela.... Sånt här vill jag inte ska hända! Inget får hända dig!! Gör nu som läkarna säger och drick ännu mer vatten! Saknar dig, kärlek!

2013-09-11 @ 10:01:45
URL: http://mallejum.blogg.se
Postat av: Emma

Ta hand om dig!

2013-09-12 @ 20:33:38
URL: http://emmafryksdahl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0