filosofen om livet

livet är bra underligt. går inte att sätta ord på det. jag älskar livet. min mening med livet är att fylla det med en massa roligheter. jag lever inte för att klaga och vara negativ. jag lever för att ha roligt och göra vad som faller mig in. jag lever för att jag vill umgås med min familj och mina vänner. livet har sina motgångar. min metafor för mitt livs utveckling är följande: "det är i motvind som en drake flyger". ibland går inte livet precis som man har tänkt sig, det är då man får lov att vara stark och göra en förändring, gilla läget och gå en annan väg. livet har många vägar, omvägar, genvägar, brandta vägar. man vet aldrig vilken väg man tar förrän man har gett sig in på den, men ett som är säkert är att vadän du ger dig in på, kan du alltid hitta tillbaks. alla vägar är inte rätt att gå, men de kan ge dig lärdom, insikt och förståelse. livet står alltid inför ett val, vilket val av väg det ska välja. livet är spontant och öppet för förslag. det är dock bara dusjälv som har makten att välja vad du vill göra med ditt liv. visst är det underbart? du kan om du vill!

engelskaprov imorgon. har jag pluggat? nej, jag har bara migsjälv att skylla. jag har haft värdefullare saker att göra, min väg att gå. men det är dags att skärpa till mig gällande skolan, big time! nu ska jag plugga engelska. brasilien, here i come. du är en underbar människa som jag önskar att jag hade dig runtom varje dag. min familj och mina vänner är det värdefullaste jag har och jag vet att ni är runtom även fast ni är på andra sidan jorden. konditionen ska upp på topp. jag tänker på brasilien varje dag, det är en utmaning jag förmodligen aldrig kommer vara med om igen. jag gillar utmaningar

filosofen om livet har talat. dags att säga hejdå till bloggen för denna kväll, sätta mig med skolarbete och därefter sova. sova bör man annars dör man. all kärlek till människor runtom mig som förtänar det!

Kommentarer
Postat av: Ebba

Kloka ord bebban. Jag gillar att läsa om dina tankar och funderingar. Spännande och intressant! Nu får vi allt ta oss i kragen snart och lösa ett samtal på skype. Dåligt med det nu!!

SAKNAR DIG ÄLSKADE VÄN!

2011-03-28 @ 23:12:27
URL: http://livetarensaga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0