back on track

alla människor begår vi misstag, stora eller små. ibland råkar man begå samma misstag två gånger. men man är inte mer än människa, det är mänskligt att fela.
under min tid i staterna har jag fått uppleva, och upplever än idag, en helt annan livskultur. vad som är rätt och fel, hur man ska beté sig, hur man ska känna, i vissa fall hur man ska tänka och så vidare, och så vidare, och så vidare. jag älskar att leva här, landet är helt fantastiskt och ibland funderar jag till och med på att flytta hit under en tid i mitt liv för att jag tycker att det är en underbar kultur. men, som med alla kulturer, så finns det en del negativa sidor också. det finns speciellt en del som jag tycker är helt fruktansvärd som jag har fått uppleva på olika sätt, och det är att man skall straffas om man gör fel. jag tänker gå in på några detaljer eller namn, men att ge en människa punishment för att denne begår ett misstag, eller inte är helt perfekt jämt, är helt fel. jag ser inte poängen över huvudtaget. det gör mer skada än vad det gör nytta. punishment är inte rätta vägen att gå.
jag kan förstå att man inte kan begå samma misstag om och om igen, men fortfarande, straff gör inte saken bättre.
det absolut värsta är när en människa som inte förtjänar det råker ut för det. livet är inte rättvist, men att ta ifrån en människa en mycket stor del av livet, pga en liten händelse som dessutom någon har gjort till mycket större än den är, är det mest fruktansvärda man kan göra. livet kan inte vara så orättvist. i cross my fingers for you!

jag var bara tvungen att skriva av mig. jag mår för övrigt bra. inte helt bra i höften men är definitivt på bättringsvägen. skolan går väl okej, jag pluggar ingenting så jag får skylla migsjälv. utmaningen har fått stå stilla ett tag pga höften (ojoj, där kan jag ha gett er en liten ledtråd), helgen var sjukt rolig och intressant och om några dagar väntar min födelsedag och spring break i panama city(!!!!!!).
utmaningen skall inom kort avslöjas, idag har jag vart iväg i 9 timmar med den.. kan någon gissa?

nu ska jag nana mig. sjukt långt inlägg så cred till den som orkar läsa.
idag tillägnar jag all min kärlek till människor som jag bryr mig om, ni är fantastiska! <3 <3


Kommentarer
Postat av: Ebba

Bebban, bebban...livet är alldeles för sällan rättvist. Det är inte ofta något bara är en dans på rosor? Alltid är det nått. Jag hoppas att allt löser sig och att de kommer på bättre vägar snart. Jag tänker på dig ofta hjärtat och snart är det din stora dag. Då ska du hyllas!! Ser ditt söta ansikte framför mig från förra veckans skype dejt. En ny dejt mycket snart tycker jag. Har varit inne på skype i veckan men inte sätt dig där. Saknar min fina vän jättemycket! Jag finns ALLTID här för dig. Glömm aldrig det. Enormt mycket kärlek <3

2011-03-02 @ 21:52:44
URL: http://livetarensaga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0