Concussion

Matchen gick excellente! Vann mot Randolph Macon med 2-1. Vi låg under me 1-0 först, sen löste vi två mål till slut. Min kära roomie och vän Pernilla stänkte ett av dom.
Hon var även den person som bidrog till min hjärnskakning som jag fick igår innan matchen på uppvärmningen. Hon skjöt en boll i huvudet på mig så att jag blev helt dizzy. Fick gå och sätta mig en stund och sen kändes det lite bättre så jag spelade hela matchen. Första halvleken kände jag mig lite "borta" och frös men det gick över i andra halvleken.
Jag är nöjd med min insats, fick ju spela hela matchen och Coach kom och gav mig en bamsekram efteråt :)
När vi satte oss på den tretimmars bussresan hem började jag känna mig dålig igen. Jag ville lägga mig och sova men Coach sa till mig att jag skulle gå och sätta mig bredvid henne längst fram så att jag inte skulle somna, om det skulle vara så att jag hade fått hjärnskaning.
Idag hämtade Coach Scottie mig för att åka till en Athletic trainer och kolla upp om det va hjärnskakning, och självklart var det det. Dock en lätt så familjen, ni behöver inte oroa er. Jag får inte göra någon fysisk ansträngning alls på två dagar, och sen ska de se om jag är tillräckligt bra för att spela på söndag.

Aja, nog om min concussion. Allt kanske står lite huller om buller men det beror på hjärnskakningen och att jag har lite bråttom till biologi-lab.

Här kommer lite bilder ifrån bussresan dit.

Enjoy and mucho love!


Kommentarer
Postat av: Ebba

Vilka härliga bilder det är jag ser. Jag gillar det!

Underbart att höra att det blev en go vinst första matchen min vän och att du var nöjd med din insats. Krya på dig med huvudet ditt!

Hur har du det annars? Verkar som att du har det grymme?

SAKNAD ÄR MUCHO IAF!

Kärlek från din bebbis

2010-09-03 @ 14:41:28
URL: http://livetarensaga.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag mår bra fast sjuuukt trött och alltgår så långsamt typ(pga hjärnskakningen).Men bortsett ifrån den mår jag hur bra som helst. 35grader och sol klagar jag helst inte på:)

Skolan går framåt, ganskasvårt med engelska på alla lektioner mendet funkar :) Hur är det hemma?

Pussis och Kärlek!

2010-09-03 @ 18:10:00
Postat av: ida

lilla vännen, det går inte så bra för oss med våra små huvuden. Hoppas du mår bättre snart! puss på hjässan. Massa godis och kärlek

2010-09-04 @ 13:06:19
URL: http://minstaduvet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0